piatok 30. marca 2018

Dear friend... |Humbook, plánujem cestovať...

Dear friends,
som tu, konečne o mne zas počuješ i tu na blogu. Nedovolím si však tvrdiť, že si si vôbec všimol/a, že nie som aktívna... tak či onak, mám pár noviniek, resp. vecí, s ktorými by som sa s Tebou rada podelila, teda ak mi to dovolíš...
Naozaj, keď sa pozriem na dátum, kedy som tu pridala nejaký článok naposledy, je to až na zaplakanie, takmer rok dozadu... snáď sa na tom, ale niečo zmení. Musí!

Čím začať? 
Nuž začnem asi najväčšou vecou, ktorá sa mi v poslednej dobe udiala. Zaskočila ma. Milo prekvapila. A ešte stále sa z toho teším ako malé decko. A čo to teda je? Nuž stala som sa ambasadorkou pre tohoročný Humbook festival - knižný festival, o ktorom už mnohí z vás určite počuli. Doteraz tomu nemôžem uveriť, na jednej strane sa neskutočne teším a na strane druhej, musím priznať, že mám aj celkom obavy. Ťažko povedať, či z toho, čo sa odo mňa bude očakávať alebo z toho, že tam vlastne nikoho nepoznám... no snáď sa to zmení. 
Určite by som však bola rada, ak by som sa tam mohla stretnúť aj s niektorými z vás. Tími, ktorí milujú knihy a radi by sa na takýto knižný festival prišli pozrieť. Sama som na žiadnom doposiaľ nebola. Takže tu máte také menšie info :)
Kedy? 6.10.2018 od 9:30 do 21:00
Kde? Praha - Kongresové centrum
Som z východného Slovenska, takže tá cesta ma asi zabije, keďže ma ide poraziť už len z pár hodín vo vlaku :D Navyše Prahu takmer vôbec nepoznám, keďže som tam bola raz v živote aj to pred desiatimi rokmi :D Nepredbiehajme však. 
Samotný program ani hostia, či už zahraniční alebo naši, československí, známi zatiaľ nie sú, no určite vás o tom budú informovať na instagrame či facebooku...

Ďalej Ti slávnostne oznamujem, že som sa asi práve úspešne dostala z čitateľskej krízy, ktorú som mala pravdepodobne taký rok... hrozné, viem. No dnes (včera) som takmer jedným nádychom prečítala knižku Láska a iné pobláznenia (môžete určite čakať videorecenziu :)), postupne sa pomaly prelúskavam Príbehmi na dobrú noc pre rebelky a tú chuť do čítania naozaj mám :D Síce stále si nie som istá a bojujem s akousi zlou myšlienkou, ktorá skrsla v mojej hlave o tom, že ma už nebaví veľmi točiť len o knihách... keď, ono ma to baví a nebaví zároveň, moju logikou pochopíš asi len veľmi ťažko. Každopádne, neplánujem prestať, pre zatiaľ...

S knižkami súvisí snáď aj ďalšia vec a to - robím si DSD I = Deutsches Sprachdiplom, certifikát z nemčiny, síce "len" úroveň B1, ale aj to je pre mňa niečo. 
No ale prečo to súvisí s knihami? Presne tie som si vybrala ako tému prezentácie na ústnu časť. Z toho ani tak obavy nemám, skôr z tej diskusnej časti, ktorá bude nasledovať za prezentáciou, kedy sa ma bude pýtať komisia na kadejaké veci okolo toho. Asi by som sa už mala začať učiť nejaké užitočné slovíčka k tomu, keďže mi už ostáva necelý týždeň. Snáď to dám :D

Koncom júna idem zo školy na výlet do Londýna, Edinburghu a Amsterdamu... rada by som odtiaľ spravila nejaký vlog a možno aj niečo ako miesta, ktoré boli spomínané v knihách. Nie som si práve istá, či sa na ne dostanem, ale bolo by to celkom zaujímavé, čo myslíš? 
Zatiaľ mám len na sto percent isté, že pôjdeme do Rosslyn Chapel, ktorá bola v Da Vinciho kóde, ktorý si musím ešte predtým prečítať :D 
Chcela by som Ťa týmto aj poprosiť, či by si mi prosím nenapísal/a nejaké miesta, ktoré sa spomínali v knihách a mohla by som ich tu tiež zaradiť... (zatiaľ tu mám King's Cross, Amsterdam z TFiOS... that's all :D, vážne si dobre nepamätám, aké knihy sa tu ešte odohrávali, teda ešte Insomnia...)

Pri cestovaní by som ešte ostala a v lete sa chystám, áno, zatiaľ ostaňme pri tom, že len chystám, na jazykový pobyt do Dublinuu! Neviem prečo, ale strašne ma lákajú krajiny ako Škótsko a Írsko, majú pre mňa akési nevysvetliteľné čaro... máš to tiež tak? Ale samozrejme tých krajín, ktoré chcem strašne navštíviť je oveľa viac :D 
Takže snáď sa mi to podarí vybaviť a nezačnem to vybavovať zase na poslednú chvíľu ako vždy... odtiaľ by som mala tiež skvelé nápady na články či videá, aspoň podľa mňa :D 

Za ten rok mám toho toľko nového, až si na to všetko ani nepamätám... och.
Budúci rok maturujem. wow... nejako rýchlo to celé zbehlo. No a na tom by nebolo nič prekvapivé, ak by som aspoň vedela, kam chcem ísť na výšku. Ale neviem. Netuším a priznávam, som z toho zúfalá. Mám vysnívanú univerzitu v Edinburgu, áno, lebo to je proste Edinburgh :D Ale tu sa naskytuje práve oná otázka, ale čo tam chcem študovať?
Všetci nado mnou krútia hlavou, neskôr sa smejú. Vraj si vyberám najprv miesto a až potom samotný odbor, ktorý mi škola môže ponúknuť. Ale áno, je to tak. Je to hlúpe? Ja viem. Ale ak by si boli/a na mojom mieste, vedel/a akurát to, čo študovať určite nechceš, tak by si na to išiel/a podľa mňa rovnako. Viem, že nakoniec si školu takto určite nevyberiem, ale takto aspoň objavujem odbory, ktoré by ma možno mohli baviť. No to, či naozaj aj budú, nevie nik. 
Preto nad tým teraz stále rozmýšľam a pravdepodobne aj dlho budem. Dospieť k výsledku, ktorý by som päť minút po tom nezavrhla, by bolo pre mňa vykúpením, ale zatiaľ to tak nefunguje.
Áno, som neskutočne nerozhodná! Ani neviem koľkokrát som si menila semináre minulý rok a koľkokrát si ich zmením teraz... teda, už to nie je možné, ale v septembri by sa to teda malo dať. Po poslednej, nedávnej zmene som skončila s matematikou, občianskou, spoločenskovedným seminárom a aby sa nepovedalo, k tomu celému som si dala aj počítačovú grafiku. Jéééj!

Ukončím to celé snáď len tým, že som teraz, ani sama neviem prečo, neskutočne navnadená na písanie. A však ani nie tak veľmi knižných tém, ale skôr tém zo života... Možno niečo pribudne i tu, ale skôr to vidím na ten druhý blog. 
A vnukol sa mi nový nápad, nové myšlienky a musím uznať, že je to celkom sľubné, na "novú" knihu. Práve začínam také to štádium inšpirácie, motivácie, aby som si naplnila studnicu nápadov a potom by z toho snáď aj niečo mohlo byť :)
Toto by bolo pre dnešný článok asi všetko. Tajne dúfam, že nebol príliš chaotický, príliš nudný či preplnený témami a vecami, ktoré vás vôbec nezaujímajú. Ale mala som potrebu o tom niečo napísať. Mala som potrebu ozvať sa a povedať: Haló! Stále žijem som tu. Nemám síce veľa času, rozmýšľam nad blbosťami, (čo som vám pravdepodobne aj dokázala), ale pokúšam sa to aspoň trošku meniť.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára