sobota 27. augusta 2016

✏ Zrodená z ohňa |recenzia

Názov knihy: Zrodená z ohňa
Originálny názov: Heir of Fire
Séria: Trón zo skla (3. diel)
Autor: Sarah J. Maas
Počet strán: 544
Vydavateľstvo: Slovart
Rok vydania: 2016

Moja recenzia:


Tretí diel zo série, ktorú som si zamilovala! 

Celaena, alebo by som skôr mala povedať princezná Aelin Ashryver Galathynius, bola vyslaná do Wendlyne, kde sa nachádza i kráľovstvo férov. Stretne sa s kráľovnou Maeve, od ktorej požiada odpovede, no nie je to také jednoduché. Najprv sa musí naučiť ovládať svoju moc a jej trénerom (alebo ako to nazvať) je nezlomný a tvrdý férsky princ Rowan. 
Do Eriley príde Aedion, Celaenin bratranec a verný poskok kráľa. Chaol ho začne sledovať a zistí veci, ktoré ho posunú o krok ďalej a Dorian sa začne zaujímať o mladú liečiteľku Sorchu.
Stretávame sa i s krvilačnými bosorkami, kde je ústrednou postavou Manon, tento pohľad celý príbeh ozvláštňuje.



Celaena Sardothien, kráľova dýka, Aelin Asheyver Galathynius alebo aj ohnivé srdce je potomkom Brannona Galathyniusa, čo jej dáva výnimočnú moc ovládať oheň, ale má i malú moc nad vodou, ktorú zdedila z pokrvnej línie jej matky. Vďaka jej férskemu dedičstvu sa vie meniť, má svoju ľudskú i férsku podobu. Pobyt vo Wendlyne a jej výcvik jej pripomenie staré rany a opäť sa vrátia spomienky.


"Bola Aelin Asheyver Galathynius - a odmietala sa báť." - posledná a výstižná veta knihy.

Manon čiernozobá je železnozubá bosorka, známa svojou krvilačnosťou a červeným plášťom, ktorý nosia Crochanky, ich úhlavné nepriateľky. Považujú ju za veľmi peknú medzi čarodejnicami. Je dedičkou klanu železnozubých, má alabastrovú pleť, zlaté oči a biele vlasy, čo je dôvodom prečo ju jej stará matky prijala, narozdiel od jej matky... Považujú ju za veľmi peknú medzi čarodejnicami.
Táto postava celú túto knihu osviežila a dodala jej šmrnc. Dovolím si tvrdiť, že si ju určite obľúbite aj keď je skôr tou záporáčkou.

Rowan Whitethorn, princ, férsky bojovník, ktorý zložil pokrvnú prísahu a odprisahal tým vernosť Maeve a je tak jedným zo šiestich jej bojovníkov. Je vysoký, svalnatý, má dlhé strieborné vlasy a samozrejme má i špicaté uši a dlhé očné zuby, má i dosť výrazné tetovanie, ktoré siaha od jeho čeľusti a mizne pod oblečením. Rovnako má i zvieraciu podobu a je ňou orol.
Musím povedať, že som si postupom času Rowana akosi zamilovala, je to zrejme zvláštne, ale asi ho začnem shipovať (čo väčšinou nerobím) so Celaenou, lebo Chaol mi prišiel v tomto diely akýsi divný...

"Prišiel deň jej narodenín - devätnástka sa jej zadala nudná - a jej jediným darčekom bolo, že jej Rowan doprial niekoľko hodín pre seba. ...A vrátil sa k Celaene s čokoládou. Tváril sa urazene, že jeho neprítomnosť považovala za narodeninový darček. Pokúsila sa ho objať, ale o krok cúvol a povedal jej, že to by už bolo priveľa. No keď išla na záchod, prikradla sa za jeho stoličku pri pracovnom stole a dala mu veľký bozk na líce. Naznačil jej, aby zmizla, a so zavrčaním si utrel tvár..."
Nad touto scénou som sa musela ešte dlho usmievať, tak snáď neprekáža, že som vám ju tu dala, ale ono to nie je ani nijaký spoiler.

Konečne sa tu dočkáme i poriadnej dávky fantasy, hlavne čo sa týka zo strany Celaeny! Veď na toto sme celý čas čakali, no nie? Bojovať sa tu veľmi nebude a nie je tu ani nejak veľa romantiky... jedine tak trochu zo strany Doriana, ale mne osobne sa tento vzťah nepáčil, ale nepáčilo sa mi ani ako to celé skončilo...
Konečne sa dozvieme viac o tajných plánoch a všetkom, čo sa tu naozaj deje i keď toho nebude zas až tak veľa.

Musím však uznať, že tento diel bol oveľa pomalší ako tie predchádzajúce... aspoň, že to trošku okorenila tá Manon. Knižku nehodnotím na dokonalých 5*, keďže naozaj sa to dosť vlieklo a ja som bola nedočkavá a jednoducho som potrebovala hneď a zaraz vedieť, čo sa Celaena dozvie...
Avšak aj tak bola knižka úžasná a milujem ju! To, že si ju máte prečítať a odporúčam vám ju snáď nie je ani potrebné písať (ups... už som to napísala), lebo ak ste čítali predošlé diely, tak sa určite s chuťou vrhnete i na tento a ak nie, tak beda vám! 



Moje hodnotenie: 4,8/5


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára