piatok 20. mája 2016

✏ Následníčka |recenzia

Názov knihy: Následníčka
Originálny názov: The Heir
Séria: Selekcia (4. diel)
Autorka: Kiera Cass
Počet strán: 328
Vydavateľstvo: CooBoo
Rok vydania: 2016

Moja recenzia:

Myslela som si, že Prvou to všetko skončilo, ale mýlila som sa... 

Tentokrát hlavnou hrdinkou nie je America, ale jej dcéra princezná Eadlyn. A je tu niečo nové, opäť to je selekcia, ale v tejto si nebude hľadať princ manželku, ako bolo zvykom, ale budú tu bojovať chlapci z Illey. A prečo toto všetko, najmä ak sa Eadlyn ešte vôbec nechce vydávať? V kráľovstve vypukli opäť nepokoje a kráľovská rodina od nich chce obetou vlastnej dcéry odviesť pozornosť. Eadlyn je dedičkou trónu a budúcou kráľovnou Illey...  Otáznym však ostáva, či si Eadlyn nájde svojho princa alebo sa bude držať pôvodného plánu, že po troch mesiacoch selekciu ukončia, lebo sa do nikoho nezamilovala...

Eadlyn je najstaršou zo súrodencov, detí Americi a Maxona. Narodila sa len o sedem minút skôr ako jej brat, dvojča Ahren, a tak sa musí stáť kráľovnou. Ona tým nie je vôbec nadšená a vie, čo to obnáša, najradšej by bola, ak by bol kráľom jeden z jej troch mladších bratov (najskôr Ahren)... 
V kútiku duše som dúfala, aby Eadlyn nebola taká ako jej mama America, ktorá mi dosť liezla na nervy... Mýlila som sa. Eadlyn je ešte horšia! Nejde ani tak o jej nerozhodnosť (zatiaľ), ale o celkové správanie. Ak sa niečo stane, jednoducho si povie, že je kráľovná a ono sa to spraví, svojou mocou sa oháňa ako mečom. Je rozmaznaná, tvrdohlavá a namyslená, no nechce si to pripustiť a od ľudí si radšej drží odstup. Rada si kreslí a navrhuje šaty, je to jedna z jej záľub...
Čo sa jej však musí nechať je to, že niekedy dokáže byť naozaj milá a priateľská, no väčšinou iba k ľuďom, ktorých má naozaj rada a záleží jej na nich, čiže rodičia, jej bratia, ...


A čo tých 35 chlapcov, ktorý mali to nešťastie a Eadlyn ich vytiahla a oni sa mohli zúčastníť selekcia? 
Priznávam, niektorých som si aj obľúbila. To, koho si princezná nakoniec vyberie presne neviem, ale mám dva tipy a myslím si, že to bude určite jeden z nich. Ak vás zaujíma na koho to tipujem, tak sú to títo dvaja: Erik alebo Kile 
Oceňujem však, že autorka sa trochu pohrala aj s minulosťou týchto uchádzačov o Eadlyninu ruku.


"Mám len jedno srdce a šetrím si ho."

A čo dej? Prišiel mi dosť strohý, podľa môjho názoru sa tam takmer nič nedialo. Prišli účastníci selekcie, princezná nejakých vyradila, s nejakými išla na "rande" a nejak sa to rozbehlo až ku koncu (veď ako inak)... A práve kvôli tomu koncu si musím prečítať aj pokračovanie, lebo zvedavosť mi inak nedá...

Pre mňa bolo zo začiatku nezvykom najmä to, že America a Maxon sú už rodičmi, majú 4 deti a správajú sa ako zodpovední rodičia. Neviem, ale zo začiatku mi to trochu nehralo, ale v priebehu knihy som si na to zvykla. A musím uznať, že z Maxona bol naozaj skvelý otec :D

"A možno budeš považovať za triviálne, keď ti poviem, že by si s ním určite nemala pekné deti."
"Oci!" vykríkla som, čím som spôsobila mierny rozruch. Zaborila som si tvár do dlaní a otec sa prehýbal od smiechu.
"Nič som nepovedal!"
"Fajn, tak ja idem a vďaka za tvoje postrehy."
Mne osobne sa oveľa viac páčila selekcia, ktorej sa zúčastnila America ako táto, ktorú organizuje jej dcéra, či už čo sa týka knihy, ale i celkového dojmu ako to tam vyzeralo (samozrejme, že som tam nebola, ale podľa popisu knihy a udalostí :D)

Ale čo nemôžem nespomenúť je obálka knihy! Áno, je známe, že táto séria má naozaj nádherné obálky a keďže ja nie som výnimkou, tak aj mňa tieto obálky uchvátili a sú klenotom mojej knižnice (myslím obálky, o knižke by sa dalo polemizovať...).

Knižkou som bola trochu sklamaná aj keď som vedela, čo môžem od autorky očakávať, no myslela som si, že tu dá nejaké zaujímavejšie a originálnejšie prvky. Avšak nechám sa prekvapiť pokračovaním, možno budem prekvapená tak, ako som bola pri Prvej :)

Moje hodnotenie: 3,25/5



Recenzia na 1. diel: Selekcia 
Recenzia na 2. diel: Elita
Recenzia na 3. diel: Prvá

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára